Müdürlüğümüzün Ortak Olduğu Erasmus Projesi Hibelendirilmiştir.
Broken Windows Projesinin Kursuna Katıldık
Erasmus+ KA1 for Youths Workers kapsamında AR Vocational and Investment Solutions ? ARVIS, Suceava, Romania adlı kuruluşun başvurusu sonucunda
Romanya Ulusal Ajansı tarafından hibelendirilen 2022-1-RO01-KA153-YOU- 000061824 referans numaralı, Broken Windows adlı projenin eğitimine
müdürlüğümüz üç öğretmenle katılım sağlamıştır.
Projenin eğitimi 18-25 Mart 2023 tarihlerinde Manastirea Humorului, Gura-Humorului City, Suceava Romanya'da 14 ülkeden 35 katılımcı ile gerçekleştirildi.
Proje, ayrımcılıkla mücadele için eğitime belirli artılar getirecek bir teoriye dayalı olarak yaklaşmayı amaçlamaktadır. Çünkü deneysel psikoloji ile sosyolojinin birleştiği
bir zamanda doğmuş olan "kırık camlar" (George L. Kelling, James Q. Wilson, 1982) ayrımcılığı fenomeni, dikkatli ve derinlemesine bir analize olanak sağlayacaktır.
Neden-sonuç dersi, söz ve eylemlerin kaçınılmaz sonuçlarını öğretir ve başlangıçta küçük hataların, ihmalin terk edilmeye, nezaketsizliğe, ahlaksız veya yasadışı
davranışlara yol açtığını savunur.
Projenin hedefleri :Kırık camlar teorisi ve bunun ayrımcılık konusunda nasıl uygulanacağı hakkında derinlemesine bilgi edinmek; kırık camlar teorisini ayrımcılık
sorununa uygulamak için yöntemler, teknikler, etkinlik türleri deneyerek gençlerle çalışma becerilerini artırmak; bir farkındalık kampanyası ve bir gençlik eğitimi
programı tasarlayıp kırık camlar teorisini uygulayarak elde edilen ayrımcılıkla mücadele etmek için eğitim alanında gençlik çalışmalarına yönelik proaktif bir tutum
ve davranış geliştirmek...
Projenin Yöntemleri: Yaygın eğitime özgüdür, yaratıcılığı ve katılımı geliştirir. Bilgi ve güven egzersizleri, yansıtma egzersizleri, PP sunumları, açık alan, yuvarlak
masa, grup atölyeleri, kafede öğrenme, forum tiyatrosu, rol oynama, simülasyon; kısa film izlemek....