TÜBİTAK 2204 Araştırma Projeleri Yarışması "Proje Yazım Eğitimi" Düzenlendi
Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Korkut Ata Üniversitesi işbirliği ile TÜBİTAK 2204 Araştırma Projeleri Yarışması "Proje Yazım Eğitimi" düzenlendi. Doç. Dr. Mustafa Sevindik koordinatörlüğünde alanında uzman 11 akademisyen tarafından 3 gün teorik, 3 gün proje yazım uygulamaları olmak üzere 6 günlük eğitim gerçekleştirildi.
Akademisyenlerimiz; Doç. Dr. Mustafa Sevindik, Doç. Dr. Hilal Kuşçu Karatepe, Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur Gürgen, Dr. Öğr. Üyesi Feyza Uçar Çabuk, Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan Koçer, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Kardaşlar, Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre Kahraman, Dr. Öğr. Üyesi Servet Özoruç, Öğr. Görevlisi Bilgen Gaye Yalpa, Öğr. Görevlisi Bulut Hüner, Öğr. Görevlisi Hacı Ömer Lekesiz
Eğitimlerimizin açılışına İl Milli Eğitim Müdürü Aydın ALBAK, OKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Coşkun ÖZALP, Ar-Ge Biriminden Sorumlu Şube Müdürü Bilal YALÇIN, TÜBİTAK İl MEM Temsilcisi Nail DAYANÇ, Age Birimi Proje Koordinatörü Mehmet KARİP katıldılar.
85 ortaokul, 65 lise öğretmeninin katıldığı eğitimlerimizin ilk 3 günü OKÜ Rektörlük binası toplantı salonunda, 3 günlük proje yazım uygulamaları eğitimlerimiz ise Şehit Veli Demiryürek Bilim ve Sanat Merkezinde gerçekleştirildi.
Eğitimlerimizde;
?Proje raporu nasıl yazılır?
?Proje yazılırken dikkat edilmesi geren hususlar.
?Proje yazmaya başlamadan önce mutlaka yapılması gerekenler.
?Ana alan, Tematik alan.
? Proje adı nasıl olmalıdır?
? Anahtar kelimeler nasıl oluşturulur?
? Proje özeti nasıl yazılır?
? Projenin amacı nasıl olmalıdır?
? Literatür taraması nasıl yapılır?
? Projenin giriş bölümü nasıl yazılır?
? Bilimsel araştırma yöntemleri nelerdir?
? Projenin yöntem bölümü oluşturulurken nelere yer verilmelidir.
? Projede bulgular bölümü nasıl oluşturulur?
? Projenin sonuç ve tartışma bölümü nasıl oluşturulur, nelere dikkat edilir?
? Projenin öneriler bölümü neden ve nasıl yazılır?
?APA Stili ve Kaynakça gösterimi nasıl yapılır?
konularında alanında uzman akademisyenler tarafından
ayrı ayrı eğitimler verildi. Proje raporu içerisinde yer alan başlıklar ayrı ayrı değerlendirildi.
Proje yazım uygulamaları eğitimlerimizde ise öğretmenlerin yazmış oldukları projeler tek tek değerlendirildi. Projelerin eksik ve yanlışları hakkında geri dönütlerde bulunuldu. Karşılıklı sorular ve bilgi alışverişi ile eğitimlerimiz son buldu.
Eğitim sonunda İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürleri Kadir Çözeli ve Ali Coşkun'un katımıyla öğretmenlerimize "Katılım Belgesi" verildi.
Proje eğitmenlerimiz Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Akademisyenlerine "Plaket ve Katılım Belgeleri" takdim edilerek emekleri için teşekkür edildi.