Ortaokul Öğretmenlerine STEM Farkındalık Eğitimi Verildi

Ortaokul Öğretmenlerine STEM Farkındalık Eğitimi Verildi
Müdürlüğümüz Arge biriminin organize ettiği STEM farkındalık eğitimlerinin ikincisi ilimiz merkezindeki Fen Bilimleri, Matematik ve Teknoloji Tasarım branşlarından 39 ortaokul öğretmeninin katılımıyla gerçekleşti. 18 Eylül 2018 Salı günü saat 9:00-17:00 arasında Tosçelik Sosyal Bilimler Lisesi Toplantı Salonunda gerçekleşen eğitimi, daha önce yine müdürlüğümüzün DOĞAKA ile işbirliğiyle organize ettiği Stem Eğitici Eğitimine katılıp eğitici sertifikası alan Ali Çetin BAL, Eyüp BAYRAMBEĞ, Murat GÖKÇÜL, Nur Hilal USTA, Refik OĞLAKKAYA ve Yeliz ÖZDURAN öğretmenlerimiz verdiler.
Eğitime Murat GÖKÇÜL’ün STEM hakkında yaptığı bilgilendirmelerle başlandı. Murat GÖKÇÜL öğretmenlerden bu eğitimin neden yapıldığıyla ilgili görüşleri aldı ve kendi yorumlarını anlattı. StEM ile ilgili geçmiş deneyimlerini paylaştı. STEM´in ülkemizdeki ve çağın ihtiyaçlarındaki yerini anlattı. 21. Yüzyıl becerilerini tanıtarak bu becerilerin öğrencilerin gelecek kariyer planlamaları açısından ne kadar kritik olduğundan bahsetti. Bu becerileri edinmek edindirmek adına nelerin yapıldığından, STEM´in bu becerileri edindirmedeki öneminden bahsetti. STEM nedir? sunularla tanıtıldı. STEM´in “PISA, TIMSS, ABİDE” sınavları ile kazanımlar açısından benzerlikleri verildi.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ardından Nur Hilal USTA ve Yeliz ÖZDURAN’nın yaptığı “Kağıt Platform Tasarımı” adlı STEM etkinliğiyle devam edildi. Etkinlikte öğretmenlerden verilen bir soruna yönelik olarak sadece sınırlı sayıda kağıt kullanarak ağırlık taşıyabilecek bir platform oluşturmaları istendi. Gruplar halinde çalışan katılımcı öğretmenlerimizin tasarımlarını tamamlamasının ardından üzerine ağırlık koyarak platformlar test edildi. Etkinlik sonunda bütün ürünler akran değerlendirmesi tekniğiyle değerlendirilerek puanlandı. Etkinliğin kazanımlarıyla ilgili yorumlar alındı.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Öğleden sonraki oturuma Refik OĞLAKKAYA ve Eyüp BAYRAMBEĞ’in sunduğu “Işık Kirliliğine Çözüm Sokak Lambası Tasarımı” etkinliğiyle devam edildi. Grupların tasarlayıp teker teker sunduğu lambaların sensörle ışık ölçümleri alındı ve en az ışık yansıtan lamba belirlendi.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Son olarak Ali Çetin BAL’ın yaptığı “Selde Yıkılmalara Karşı Sağlam Köprü Yapımı” etkinliğinde katılımcılar verilen malzemelerle sağlam bir köprü tasarlamaya çalıştılar. Yapılan sunumlarla gruplar ürünlerini ve hangi branşlarla işbirliği yapılabileceği ile ilgili yorumlarını paylaştılar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Eğitimin son bölümünde Murat GÖKÇÜL, okullarda daha önce yapılmış STEM faaliyetlerinden örnek videolar izleterek eğitim hakkında öğretmenlerin genel izlenimlerini aldı ve genel temennilerle eğitim sona erdi.
![]() |
![]() |