Erasmus KA1 Genç Çalışanların Hareketliliği Projesi Eğitimine Katılım Sağlandı
Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak Erasmus KA1 Genç Çalışanların Hareketliliği Projesi'nin eğitimine katıldık.
Öğretmenlerimizin yurt dışı eğitimlerine katkı sağlayacak ve farkındalık düzeylerini artıracak Erasmus projelerine etkin olarak katılmaya devam ediyoruz.
Başvurusu AR Vocational and Investment Solutions-ARVIS tarafında yapılan, Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün ortak olduğu Erasmus+ KA1 for Youths Workers kapsamındaki "BurnOut in Youngsters" adlı, "2022-3-RO01-KA153-YOU-000095778" Referans numaralı Projenin eğitimi 12-19 Ağuştos 2023 tarihinde Romanya'nın Suceava ilinde gerçekleşti. 11 ülkeden 35 katılımcının yer aldığı eğitime müdürlüğümüz tarafından 3 öğretmenin katılımı sağlandı.
Kurs Tanımı
Gençler kariyer yapma konusunda istekliler ve bunun için birçok fedakarlık yapmaya hazırlar. Boş zamanlarını daha iyi değerlendirmeyi tercih ediyorlar. Ancak kendilerine sınır çizmeyi, bir şeyi başarabilmek için sabretmeyi ve bazen "hayır" demeyi bilmiyorlar.
Bu nedenle de aşırı çalışma, zararlı gıda tüketimi, uyuşturucu veya alkol tüketimi, kaygı, depresyon gibi tükenmişlik sendromları ortaya çıkabiliyor.
Öte yandan kişi bu tükenmişlik sendromundan, kişiye zarar vermesine rağmen, aşamalı bir şekilde kurtulabilir. Yaygın eğitim, gençlere tükenmişliğin ne anlama geldiğini anlamaları ve bu alanda gençlere beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Gençlerde Tükenmişlik (BOY) projesi, 32 stajyer ve 3 eğitmenden oluşan 35 gençlik çalışanından oluşan bir gruba hitap etmektedir. 11 Ülkeden ( Çek Cumhuriyeti, Yunanistan, İtalya, Portekiz, Romanya(Romanya koordinatördür), Slovakya, İspanya, Türkiye ,Ermenistan, Gürcistan ve Ukrayna) katılımla gerçekleştirilmiştir.
Temel amacı
Genç çalışanların iş kalitesini artırmak ve tükenmişliği önlemek amacıyla, 35 genç çalışanın temel yeterlilik ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflemektedir. Gençlerin zihinsel ve fiziksel refahını sağlamak amacıyla verilen eğitimde genç çalışanlara yeterlilik sertifikaları verildi.
Yöntemler:
Yaratıcılığı , beceri kazanmayı ve kişisel gelişimi artırmak hedeflenir. Çeşitli eğitim teknikleri kullanılır. Örneğin; yansıtma egzersizleri, PP sunumları; açık alan, yuvarlak masa, grup atölyeleri, kafeterya öğrenimi; forum tiyatrosu, rol oynama, simülasyon; kısa film izlemek gibi..
Sonuçlar:
Sonucunda ise katılımcılar tarafından
Tükenmişlik hakkında eğitici bir kısa film
Projenin bloğu
Kurs filmi yapıldı.